line_top

Przykłady zastosowania robotów w przemyśle

Lego Mindstorms EV3 – projekty inżynierskie

Nasz klockowy zestaw bojowy otrzymał solidny upgrade poprzez zakup pakietów rozszerzonych. Czemu więc oprogramowanie, na którym pracujemy miałoby poczuć się gorsze? W żadnym aspekcie nie pozostajemy w tyle i prężnie rozwijamy się na każdym froncie. Takim oto sposobem nasza Sekcja Robotyki stała się szczęśliwym posiadaczem najnowszego pakietu „Projektów Inżynierskich”.

Automatyczny przepisywacz zeszytów :P

Jest to rozszerzenie do podstawowego oprogramowania Lego Mindstorms EV3. Posiada on zestaw 30 projektów, które nie tylko solidnie przetestują szare komórki i kreatywność każdego robotyka, ale będą też stanowiły idealne wprowadzenie w tajniki techniki, technologii, fizyki i matematyki. Całość podzielona jest na 3 główne części:

Ożyw swojego robota (Make it move) – skupia się na konstrukcyjnej stronie „naszego fachu”.

Zadania polegają nie tylko na zaprojektowaniu i zbudowaniu robotów, które będą poruszać się z zastosowaniem silników z czujnikiem obrotu, ale też pomiarze odległości i prędkości, czy kreślenia wielokątów foremnych.

Robo-robak

Cofniemy się także do czasów prehistorycznych i postaramy się, aby nasze roboty poruszały się bez użycia kół. Z tą drobną różnicą, że wszelkie konstrukcyjne mankamenty nie będziemy naprawiać maczugami 😉

Uczyń robota sprytniejszym (Make it smarter) – w teorii, więc postaramy się tworzyć roboty na nasze podobieństwo. W praktyce oznaczać to będzie wyposażanie go w różnorakie czujniki – od czujnika koloru, po czujnik odległości i nacisku, dzięki czemu nasze dzieła otrzymają namiastkę zmysłów.

Stwórz system (Make a system) – w tej części pomieszamy trochę robotom w głowach – w pozytywnym sensie rzecz jasna. Zajmiemy się projektowaniem i tworzeniem oprogramowania, które sprawi, że nasze twory ożyją – lecz nadal będą nam posłuszne. Zapoczątkowanie buntu maszyn podobno ma być w wersji drugiej dodatku, więc czekamy z niecierpliwością 😛

Przewidujemy, że już wkrótce w naszej pracowni zrobi się tłoczno od ambitnych projektów inżynierskich, górnolotnych pomysłów konstruktorskich oraz krystalicznie czystej kreatywności.

line_bottom
Code: Krzysztof Szczepaniec
Design: Adrian Paluch & Mateusz Łapka
Kontakt: robotyka@zsht.pl
© 2014-2024 ZSHT Robotyka. Wszystkie prawa zastrzeżone.